faq

Verzending en bezorging

1. Als ik meerdere producten bestel, blijven de verzendkosten dan gelijk?
Nee, vanaf € 100,- berekenen wij geen verzendkosten, daaronder berekenen wij standaard € 5,95 administratie en verzendkosten incl. 21% BTW.
Dit geldt voor bestellingen in Nederland. Bestellingen laten bezorgen kan alleen in Nederland.

2. Hoe wordt de wijn bezorgd?
Onze wijn en wijnpakketten worden bezorgd door een van de medewerkers, Post NL of Koeriers Service Oost. Alle bestellingen worden keurig verpakt in kartonnen dozen zodat deze schadevrij bezorgd kunnen worden op elke gewenst adres in Nederland.

3. Hoe werkt uw bezorgservice?
Wanneer u uw bestelling plaatst wordt deze normaliter twee dagen later bezorgd. Koeriers Service Oost bezorgt van 5 dagen per week, te weten dinsdag t/m zaterdag in heel Nederland. Normaliter de snelste bezorgservice. Maar door onvoorziene omstandigheden (weer, overmacht e.d.) hebben ook wij begrip voor eventuele vertragingen. Hemstea Wijnen geeft geen garantie over de levertijd of -dag af. Alle op zaterdag of zondag geplaatste bestellingen zullen op maandag in behandeling genomen en worden dus normaliter twee dagen later bezorgd.

4. Wat gebeurt er als ik op het moment van levering niet thuis ben?
Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden, wordt het standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook bij uw buren niet afgeleverd kan worden, wordt het later nog een keer aangeboden. De dag en het tijdstip van de 2e bezorging is afhankelijk van de dag van de 1e bezorging. Als u en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

5. Kan ik de bezorgtijd van mijn bestelling bepalen?
Al onze zendingen worden verstuurd met Koeriers Service Oost, PostNL of een van onze medewerkers. Wij hebben daardoor geen invloed op de tijd van aflevering bij de klant.

6. Hoe weet ik dat jullie mijn bestelling hebben ontvangen?
Nadat u besteld heeft krijgt u van ons een e-mail met daarin de bevestiging van uw bestelling. Hierin kunt vindt u nogmaals het orderbedrag, de door u bestelde artikelen, uw naam, het factuur- en bezorgadres en de eventuele betalingsinstructies. Wij verzenden geen pakketten voordat de betaling is ontvangen.

Prijzen en betaling

7. Zijn de prijzen op jullie website inclusief BTW?
Al onze prijzen zijn inclusief de BTW. Het BTW-bedrag zal bij bestelling in de winkelwagen worden vermeld.

8. Op welke manieren kan ik betalen?
Vooralsnog kunt u enkel betalen met iDeal. In sommige gevallen zijn ook andere betalingsmethodes mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

9. Kunt u mij meer vertellen over betalen met iDEAL?
iDEAL is een gezamenlijk initiatief van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank en Postbank. Met iDEAL kunt u bij Hemstea Wijnen vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden. Kan ik betalen met iDEAL? Iedereen met Internetbankieren bij één van de deelnemende banken kan zonder aanmelding direct met iDEAL betalen. U betaalt binnen de vertrouwde betaalomgeving van uw bank en gebruikt daarbij dezelfde hulpmiddelen als bij het Internetbankieren. Hoe werkt iDEAL? Om uw bestelling af te rekenen, klikt u op het iDEAL logo. Kies hierna uw bank en u ziet daar dan de betaling al klaar staan. U ondertekent zoals u dat gewend bent bij Internetbankieren bij uw eigen bank. Een betaling met iDEAL wordt direct afgeschreven. Wij ontvangen online een bevestiging, zodat een snelle levering mogelijk is. Zijn er kosten verbonden aan het betalen met iDEAL? Voor ons wel, voor u niet. U kunt bij ons gratis met iDEAL betalen. Waar zie ik dat er met iDEAL betaald is? Na elke betaling met iDEAL ziet u een bevestiging die u kunt afdrukken. Ook binnen internetbankieren en op uw rekeningafschrift is elke betaling met iDEAL zichtbaar.

10. Wat zijn jullie bankgegevens?
Onze bankgegevens zijn op aanvraag beschikbaar voor kopende klanten.

11. Als ik een product besteld heb, kan ik er dan nog vanaf zien?
Extra zekerheid door Bedenktijd Een belangrijk verschil tussen een webshop en een echte winkel is dat u bij een internetwinkel zeven werkdagen bedenktijd heeft als u iets koopt. Dat is wettelijk voorgeschreven en wij houden ons hieraan. Die bedenktijd gaat één dag na ontvangst van de producten in. Binnen die bedenktijd kunt u een product op eigen kosten aan Hemstea Wijnen retour sturen en krijgt u uw geld geld terug, mits de goederen onbeschadigd zijn en in originle verzenddoos retour zijn ontvangen. Kondig het terugsturen zo snel mogelijk bij ons aan, via info@hemsteawijnen.nl .Binnen 30 dagen na ontvangst van uw retourpakket zullen wij u terugbetalen.

Overig

12. Ik heb een vraag of een klacht, wat nu?
Voor vragen of klachten kunt u altijd contact opnemen met Hemstea Wijnen. Onze medewerkers helpen u graag verder. Stuur een e-mail naar info@hemsteawijnen.nl of bel ons op 0544 487052.

shopping_cart arrow_upward